Mėlynės

Ši uoga unikali tuo, kad turi daug polifenolių, antocianų, vitaminų, mineralų, makro- ir mikroelementų. Uogas veikia ląstelių lygmenyje ir neleidžia augti piktybiniams navikams, dėka  joje didelio kiekio atioksidantų.
Mėlynėse yra: angliavandeniai, kalis, kalcis, fosforas ir magnis, natris, varis, geležis, vitaminai C, B1, B6, PP, pantetono rūgštis, chlorogeno rūgštis, polinesočiųjų riebalų rūgštys tokios kaip Omega -3 -6 -9.
Deja, valgant mėlynes įsisavinama tik 40 proc. naudingųjų medžiagų, o likusi dalis gerųjų medžiagų yra sėklytėse, kurios praeina tranzitu ir neįsisavinamos. Skirtingai nei pastose, kurias naudojantįsisavinamaarti 100 proc. naudingųjų medžiagų.
Mėlynės naudingos:
• 1 ir 2 tipo diabeto profilaktikai ir komplikacijų šalinimui.
• Sumažėjus akių aštrumui („smėlis“ akyse, trumparegystė, katarakta, glaukoma).
• Antsvorio mažinimui (pagerėja medžiagų apykaita).
• Vaikų ir suaugusiųjų imuniteto stiprinimui.
• Su amžiumi susijusiais pokyčiais (gerina atmintį, protinę veiklą).
• Nėščiosioms (anemijos profilaktika, apsaugo nuo vaisiaus hipoksijos, cukrinio diabeto).
• Esant hipertenzijai (normalizuoja kraujospūdį).
• Palaikyti sveikam organizmo tonusui.
Mėlynės – puikus dietinis produktas, nes jame yra daug maistinių medžiagų ir vitaminų, o kalorijų mažai.